20 lutego 2019

Wsparcie sprzedaży dzięki materiałom POS

Pomimo ogromnego rozwoju marketingu internetowego, tradycyjne narzędzia reklamy wciąż są efektywnie wykorzystywane w promocji przedsiębiorstw z niemalże każdej branży. Czym są materiały POS i jakie rodzaje tych narzędzi reklamowych wybrać, żeby wesprzeć swój biznes?

Czym są materiały POS?

Definicja materiałów POS (ang. point of sales) nazywanych zamiennie POSM (ang. point of sales materials) mówi o tym, że są to narzędzia wspierające reklamę danego produktu lub usługi w miejscu jego sprzedaży (produktu) lub świadczenia (usługi). To świetne rozwiązanie zarówno dla producentów wybranych produktów, a także dystrybutorów, jak i osób pośredniczących w sprzedaży.Zastosowanie tego typu narzędzi promocyjnych jest oficjalnie znane już od 1936 roku, odkąd powstała branżowa organizacja – POPAI, która zrzesza przedsiębiorstwa zajmujące się marketingiem w miejscu sprzedaży. Do POPAI należą producenci materiałów POS, agencje brandingowe i reklamowe, firmy zajmujące się produkcją infokiosków, agencje visual merchandisingowe oraz inni przedstawiciele tej branży.Wśród najpopularniejszych narzędzi reklamowych w bezpośredniej sprzedaży stacjonarnej wyróżnia się:

Ekspozytory

Znane również pod nazwą displaye, popularne ekspozytory podkreślają walory przedstawianego produktu. Żeby dobrze spełniały swoją funkcję, muszą być przede wszystkim wytrzymałe i oryginalne – w końcu wraz z produktem, powinny przyciągnąć wzrok potencjalnego klienta. Takie stojaki nie tylko eksponują produkt, ale również chronią go przed przewróceniem, a także pomagają w optymalnym zagospodarowaniu wolnej przestrzeni w punkcie sprzedaży. Ekspozytory mogą stanowić minimalistyczne szafy (np. podświetlane szafy kosmetyczne) czy proste stojaki, a także przyjąć oryginalną formę – na przykład, przy promocji kawy rozpuszczalnej, być w kształcie charakterystycznego słoika, w którym najczęściej można kupić taką kawę.

Stoiska reklamowe i targowe

Jako producent materiałów POS z Poznania wiemy, jak istotnym elementem w promocji danego przedsiębiorstwa jest udział w  różnego rodzaju branżowych targach czy akcjach reklamowych. Oferujemy projektowanie i budowę takich stoisk, biorąc pod uwagę charakter każdej firmy oraz targów, a także najważniejsze elementy w ekspozycji produktów. Nasze projekty są nie tylko oryginalne i estetyczne, ale również funkcjonalne oraz interesujące. Przy takich stoiskach mogą znaleźć się różnego rodzaju stojaki na ulotki czy broszury.

Shop in shop

Ciekawym rozwiązaniem jest wydzielenie konkretnej przestrzeni w punkcie sprzedaży na stworzenie tzw. shop in shop, czyli sklepu w sklepie. Wówczas takie stoisko eksponuje się naprawdę imponująco, a potencjalni klienci chętniej je odwiedzają. Wyspy najczęściej wykorzystywane są w branży kosmetycznej, odzieżowej oraz elektronicznej.

Zagospodarowanie półek

Niezwykle ważnym zastosowaniem materiałów POS są sklepowe półki. Wśród najpopularniejszych elementów reklamowych znajdują się wobblery, naklejki, lightboxy oraz toppery. Takie elementy przykuwają wzrok klienta i zatrzymują go przy półce.Wybór materiałów POS zależy zarówno od branży, w której działa dane przedsiębiorstwo, jak i określonych celów oraz ustalonego budżetu. Ten rodzaj reklamy tradycyjnej znajdzie zastosowanie wśród producentów, dystrybutorów oraz bezpośrednich sprzedawców.