27 marca 2018

Projektowanie loga – jak zaprojektować idealne logo?

Celem każdej firmy jest zdobycie jak największej liczby klientów i zatrzymanie ich przy sobie tak, aby poszukując podobnych usług w przyszłości, zamiast do konkurencji ponownie sięgnęli do jej oferty. Pomóc w jego osiągnięciu może przemyślana identyfikacja wizualna marki będąca jednym z elementów skutecznej strategii marketingowej. Jej znaczenie jest ogromne – po pierwsze może ona pomóc w pozyskaniu nowych klientów, po drugie przyczynić się do utrwalenia wizerunku firmy w świadomości tych, którzy zdążyli już skorzystać z oferowanych przez nią usług. Co składa się na identyfikację wizualną marki? Całe mnóstwo elementów, z których najważniejszymi są nazwa i logo.Tworzenie logotypów nie jest proste – zwłaszcza w momencie, kiedy firma musi mieć na uwadze obecność na rynku licznej konkurencji. Idealny znak graficzny reprezentujący markę powinien wyróżniać się spośród innych, być oryginalny, prosty i czytelny, zapadający w pamięć i łatwo rozpoznawalny. Najlepiej, żeby w jakiś sposób nawiązywał do nazwy lub profilu działalności firmy, która będzie się nim posługiwać.

Oryginalne logo podstawą więzi między klientem i marką

Projektowanie formy graficznej służącej do identyfikacji marki warto zatem zacząć od analizy nazwy, pod jaką funkcjonuje firma. Najlepiej, aby ta również wyróżniała się na tle konkurencji i swoją pomysłowością zachęcała do skorzystania z oferowanych usług. Warto pamiętać, że tworzone logotypy będą wizytówką firmy oraz mieć świadomość, że w epoce za sprawą wysoko rozwiniętej technologii zdominowanej przez obraz, znak graficzny reprezentujący konkretną markę ma naprawdę ogromne znaczenie.Logotypy mają bardzo szerokie zastosowanie, dlatego ich projektowaniu warto poświęcić odpowiednio dużo uwagi. W przypadku braku pomysłów lub wątpliwości dobrym rozwiązaniem jest zwrócenie się o pomoc do specjalistów zajmujących się tworzeniem log zawodowo i posiadających większe doświadczenie w tej materii. Logotypy reprezentujące markę mogą pojawiać się dosłownie wszędzie – na produktach, na wszelkiego rodzaju reklamach, na budynku siedziby firmy. Bardzo istotne jest to, by odbiorca jednoznacznie kojarzył je z konkretnymi firmami. Idealną sytuacją jest ta, w której znak graficzny przywołuje pozytywne emocje związane z marką, np. wspomnienie udanego zakupu. Wówczas możemy mówić o więzi pomiędzy klientem a marką, do zbudowania i podtrzymywania której dąży każda firma zdająca sobie sprawę z wagi żywej relacji z odbiorcami.

Projektowanie logotypów – Poznań

Jesteśmy poznańską firmą od lat zajmującą się projektowaniem log dla marek działających w wielu branżach i kierujących oferty swoich usług do różnych grup docelowych. Tworzenie identyfikacji wizualnej dla każdego z naszych klientów jest dla nas wyzwaniem, bo nigdy nie podchodzimy do zleceń szablonowo. Wiemy, czym powinno charakteryzować się idealna forma graficzna służąca identyfikacji marki, ale sama znajomość podstawowych zasad to według nas za mało. Na bieżąco śledzimy wciąż zmieniające się trendy marketingowe, selekcjonujemy je i wybieramy te najciekawsze, najskuteczniej przyciągające uwagę klientów. Zajmujemy się tworzeniem logotypów dopasowanych do typu działalności i formułowaniem komunikatów przemawiających do konkretnych odbiorców. Dzięki temu firmy korzystające z naszej pomocy wiedzą, jak ogromne znaczenie ma identyfikacja wizualna, w tym jej kluczowy element – logotyp. Firmom już posiadającym swoją wizytówkę w postaci znaku graficznego, ale pragnącym odświeżyć swój wizerunek, oferujemy rebranding obejmujący między innymi dostosowanie identyfikacji wizualnej marki do obecnie obowiązujących standardów.