6 lutego 2019

Prezentacja firmy na targach

Oryginalne stoisko targowe, zachęcająca oferta, estetyczna i jednocześnie funkcjonalna aranżacja przestrzeni biznesowej — co jeszcze jest ważne podczas prezentacji przedsiębiorstwa na targach branżowych i w jaki sposób osiągnąć zamierzone efekty?Jedną ze skutecznych i popularnych form promocji przedsiębiorstwa są targi branżowe. Pozwalają między innymi na prowadzenie bezpośrednich rozmów ze stałymi lub potencjalnymi klientami oraz partnerami biznesowymi. Przy wprowadzeniu nowych produktów lub usług na rynek, targi pomagają w skutecznym wypromowaniu oferty. Takie wydarzenia dają możliwość kreowania wizerunku przedsiębiorstwa. Tworząc stoiska targowe, masz pewność, że dotrą do niego osoby z Twojej grupy docelowej — najważniejsze jest to, by zachęcić ich do zapoznania się z ofertą.

Strategia marketingowa

Planowanie ekspozycji przedsiębiorstwa na targach branżowych powinno zacząć się od określenia strategii marketingowej. Jej umiejętne wkomponowanie zapewni spójny wizerunek z tym, co firma reprezentuje na co dzień. Dzięki takiemu zabiegowi dana firma wyznacza i osiąga zamierzone cele (prezentacja oferty, sprzedaż, kontakt z klientem lub dotarcie do nowych kontrahentów, a także szczegółowe badanie rynku czy budowanie wizerunku). W ramach strategii marketingowej określa się między innymi budżet oraz przebieg prac.

Stoisko targowe — projekt i produkcja

Przy projektowaniu stanowiska wystawienniczego warto wziąć pod uwagę odpowiednie wyeksponowanie logo firmy, zaplanować wygląd stanowiska i zapewnić łatwy dostęp do materiałów reklamowych. W tej kwestii istotne jest również projektowanie identyfikacji wizualnej, która pozwoli na spójną prezentację przedsiębiorstwa. Dzięki niej stanowisko targowe oraz dostępne na nim elementy promocyjne będą odzwierciedlać firmowe kolory i fonty, tworząc zwarty i profesjonalny wizerunek. W zakresie projektowania przestrzeni biznesowej do prezentacji przedsiębiorstwa liczy się rozkład stoiska:
  • strefa aktywna — którą wykorzystuje się do nawiązania kontaktu z osobami odwiedzającymi stanowisko,
  • strefa pasywna — w ramach której odwiedzający sam może zapoznać się z materiałami reklamowymi,
  • strefa intensywna — miejsce, gdzie można dokładnie zaprezentować produkt lub usługę, a także przedstawić szczegółową ofertę współpracy oraz przeprowadzać negocjacje.
Produkcja tego typu stanowisk obejmuje budowę i montaż pawilonów, w efekcie czego prezentacja produktów lub usług odbywa się w estetycznym, bezpiecznym i funkcjonalnym miejscu. Stabilna konstrukcja może być montowana oraz demontowana w szybkim tempie — co jest niezwykle ważne na tego typu wydarzeniach.

Materiały POS — nieodłączny element na targach branżowych

Wśród elementów promujących ofertę danego przedsiębiorstwa wyróżnia się materiały POS (ang. point of sale), czyli artykuły wspierające sprzedaż bezpośrednio w miejscu prezentacji firmy. To reklama o szerokim zasięgu, do której zalicza się między innymi:
  • broszury,
  • standy,
  • ulotki oraz stojaki do nich,
  • ekspozytory,
  • kasetony,
  • naklejki.
Przemyślany projekt i produkcja stanowisk targowych gwarantuje skuteczną promocję firmy w środowisku branżowym. Nova Group, jako profesjonalna agencja brandingowa z Poznania, zajmie się opracowaniem koncepcji i zbudowaniem pawilonów targowych spójnych z identyfikacją wizualną firmy oraz zapewniających rzeszę zainteresowanych klientów.