11 września 2018

Marketing zintegrowany – dlaczego warto korzystać z wielu form komunikacji?

 

Działania reklamowe licznych firm prowadzone są głównie w sieci. Nic dziwnego, to właśnie tam klienci poszukują niezbędnych towarów, usług, opinii na temat sklepów czy kontaktu do wybranej firmy. Warto wykorzystać ten fakt w kreacji marki, stosując działania określane jako marketing zintegrowany.

Znajdź swoje kanały

Celem prowadzenia kampanii zintegrowanej jest budowanie pozytywnego wizerunku marki – zarówno wśród dotychczasowych klientów, jak i w oczach osób potencjalnie zainteresowanych zakupem produktu lub skorzystaniem z usługi. Na początek warto zadać sobie pytanie: w jakich miejscach w Internecie powinna być widoczna oferta? Wybór platform i kanałów komunikacji z klientami jest podyktowany specyfiką firmy. Tworzenie strategii marketingowej nie musi obejmować wszystkich popularnych miejsc w sieci. Inaczej będzie reklamowała się restauracja, a inaczej biuro rachunkowe.

Zwiększ konwersję

W przypadku sklepów internetowych wskaźnikiem efektywności jest zysk i ilość dokonanych transakcji. Jak go zwiększyć? Przede wszystkim osoby potencjalnie zainteresowane ofertą muszą się o niej dowiedzieć. Sama platforma ze sklepem to zatem nie wszystko. Warto połączyć ją z działalnością w mediach społecznościowych. Pozwala to kierować propozycję zakupu do konkretnej grupy – na przykład mężczyzn w przedziale wiekowym 20-30 lat, uprawiających określoną dyscyplinę sportu. Dodatkowo użytkownicy Facebooka mogą wystawiać recenzje i polecać sklep swoim znajomym, co z kolei prowadzi do zwiększonego zainteresowania asortymentem.

Strategia marki: zaplanuj działania

Założenie bloga, fanpage’a czy kanału na YouTube nie wystarczy. Trzeba zadbać o to, aby regularnie publikować interesujące dla odbiorców treści. Zamieszczanie wartościowych artykułów na blogu to kreowanie wizerunku eksperta w danej branży. Należy tu również pamiętać o strategii SEO, która pozwoli na łatwiejsze znalezienie firmy w sieci. Facebook jest z kolei pomocny jako miejsce, w którym zainteresowane osoby będą informowane o pojawieniu się nowego wpisu lub o promocjach. A może rozważyć wysyłkę newslettera, a więc stworzenie bazy kontaktów? YouTube sprawdza się w przypadku niektórych firm jako środek do wizualnego zaprezentowania klientom możliwości określonych produktów. Ważne, aby tworzenie strategii brandu uwzględniało te miejsca, które mogą przynieść konwersję w postaci zwiększonej liczby wejść na stronę lub dokonanych zakupów.

Twórz relacje z klientami

Marketing zintegrowany pozwala na nawiązanie i podtrzymywanie relacji z klientem. To właśnie skierowanie uwagi na niego i postawienie go w samym centrum swoich działań decyduje o skuteczności tej strategii. Klient czuje się wyróżniony, traktowany indywidualnie. Sprzyjają temu:

  • odpowiedzi na recenzje, publikowane przez klientów na Facebooku,
  • reakcje na komentarze pod postami,
  • odpowiedzi na pytania, zadawane przez zainteresowane ofertą osoby,
  • spersonalizowane wiadomości – na przykład newsletter, zaczynający się od bezpośredniego, indywidualnego zwrotu (po imieniu),
  • promocje i zniżki dla stałych klientów lub osób, które polubiły daną stronę,
  • konkursy, skierowane do fanów marki.

Nie bądź zbyt nachalny!

Na koniec warto pamiętać o jednym: reklama nie może być natrętna. Kreacja marek to szereg działań, budujących ich pozytywny, ciepły wizerunek. Chodzi o to, by przybliżyć się do klienta poprzez wiele kanałów, pokazując się od ludzkiej, często luźniejszej strony. Zabiegi te mają prowadzić do wzrostu zaufania odbiorców do marki, a tym samym – pozyskania zadowolonych klientów, którzy będą skłonni ponownie skorzystać z oferty lub polecić ją dalej.