25 stycznia 2018

Logo firmy – istotny element kreowania brandu

Firmowe logo stanowi bez wątpienia znak, który jest jednym z najważniejszych elementów wykorzystywanych do identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Jego głównym celem jest przede wszystkim podkreślenie indywidualności firmy oraz równocześnie wyróżnienie jej na tle konkurencji. Logo powinno przyciągać uwagę odbiorców i reprezentować wartości biznesu, budując przy tym pozytywny wizerunek firmy na rynku.Profesjonalnie zaprojektowane logo wpisuje się w branding. Istotne jest, aby stworzyć przemyślaną i spójną strategię kreowania wizerunku przedsiębiorstwa, która wpłynie na zwiększenie zasięgu naszej oferty. Należy pamiętać, że marka jest ściśle powiązania z reputacją firmy, dlatego warto o nią zadbać. A logo to znak rozpoznawczy rzetelnej i zaufanej marki.

Z czego zbudowane jest logo?

Logo jest znakiem, w skład którego wchodzą następujące elementy:
  • Logotyp – część typograficzna,
  • Sygnet – element graficzny,
  • Tagline – slogan.
Logo może być reprezentowane wyłącznie przez jeden detal, ale może także składać się z kilku kompozycji. Tego typu znak firmowy jest następnie wykorzystywany w późniejszych projektach reklamowych takich jak strona internetowa, wizytówki, plakaty, ulotki itp.

Dlaczego projekt logo jest tak ważny?

Chcąc mieć pewność, że logo będzie naprawdę skutecznie pełnić swoje funkcje marketingowe, a więc zachęcać klientów do wybrania określonych produktów czy usług, powinno zostać wykonane w sposób profesjonalny. Warto wiedzieć, że już sam znak firmowy może w znaczącej mierze przesądzać o popularności, jaką będzie cieszyła się dana firma. Dlatego projektowanie logo i tworzenie logotypów powinno uwzględniać kilka istotnych kwestii, chociaż w tym aspekcie wiele będzie zależeć także od samego klienta.Logo reprezentujące firmę musi być przyjazne oraz łatwo zapadać w pamięć, gdyż zdecydowana większość ludzi jest wzrokowcami. Co więcej, aby mogło być rzeczywiście fundamentem dla całej marki, powinno być jednocześnie pomysłowe i kreatywne, ale w żaden sposób nie może kojarzyć się z narzucaniem się na siłę potencjalnym klientom.

Jak przebiega projektowanie logo?

Projektowanie logo, które wykonujemy w naszej agencji w Poznaniu, jest procesem wiążącym się z podjęciem szeregu istotnych decyzji. Przede wszystkim trzeba być świadomym, że odpowiednie zaprezentowanie poszczególnych elementów logo ma za zadanie podkreślenie, w sposób wizualny, tożsamości marki. Logotypy, poprzez właściwy kolor, font i kompozycję, mogą wywoływać u odbiorców określone emocje. Na przykład, rodzaj fontu może podkreślać nowoczesność przedsiębiorstwa lub jego przywiązanie do tradycji, a kolory mogą wyrażać takie uczucia jak radość (zielony) czy zaufanie (niebieski).Jeżeli chodzi o zastosowanie, najbardziej praktyczne są uniwersalne znaki firmowe. Dlatego w trakcie projektowania logo i logotypów warto zwrócić uwagę, aby znak wyróżniający firmę dobrze prezentował się zarówno w wersji klasycznej (czarno-białej), jak i kolorowej. Poza kolorystyką ważne znaczenie ma również kształt, geometria oraz ogólna kompozycja. Podczas procesu opracowywania logo, bierze się też pod uwagę jego wykorzystanie, uwzględniając na przykład wymagania kopert, wizytówek czy witryn sklepowych.Jako podsumowanie warto dodać, że jeżeli planujemy poważną inwestycję w naszą markę, dla zabezpieczenia jej przed nieuczciwymi działaniami konkurencji, zarówno logo, jak i nazwa firmy powinny być prawnie chronione, a przedsiębiorstwo powinno dysponować wszystkimi dokumentami związanymi z prawami własności.