25 września 2018

Jakie korzyści przynosi prowadzenie firmowego bloga?

Blogi firmowe to często źródła informacji dla klienta o firmie, sposobie jej funkcjonowania, a także o jej usługach i produktach, a także nowości z danej branży. Dobrze prowadzony może stać się istotnym elementem kreacji marki. Jak to działa?

Pokaż, że jesteś ekspertem

Dzielenie się wiedzą i użytecznymi informacjami na firmowym blogu sprawia, że przedsiębiorstwo jest postrzegane jako specjalista w branży. Potencjalni klienci widzą, że firma, z którą mają do czynienia, jest rzetelna, wiarygodna i ma wykwalifikowanych pracowników. Zyskują też garść użytecznych informacji i porad. Przy tworzeniu strategii brandu warto więc pamiętać o możliwościach, jakie daje blog. O czym zatem pisać? W przypadku sporej ilości firm sprawdzą się artykuły poradnikowe. Przykładowo, sklep z odzieżą damską może publikować wpisy na temat różnych stylów ubierana się czy bieżących trendów. Dla gabinetu dentystycznego odpowiednie są natomiast artykuły na temat poprawnego dbania o zęby albo wpisy, przybliżające pacjentom różne rodzaje usług.

Daj się znaleźć w sieci

Ogromną zaletą prowadzenia bloga firmowego jest możliwość uwzględnienia w publikowanych treściach trafnych słów kluczowych. Dzięki nim strona firmowa znajdzie się wysoko w wyszukiwarkach internetowych. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek pozwala świetnie wypromować swoją witrynę. To strategia, która się opłaca! Aby jednak działania te były skuteczne, konieczna jest znajomość zagadnień pozycjonowania. Prowadzenie działalności jest jednak na tyle absorbujące, że nie każdy ma czas zajmować się blogiem. Dlatego w kreacji marki w sieci warto zdać się na agencję marketingową. Specjaliści śledzący na bieżąco zmiany w wyszukiwarkach i to, w jaki sposób klienci wyszukują potrzebne im informacje, pomogą wypromować firmę, a tym samym – zwiększyć ilość odwiedzin na stronie.

Reklamuj się i zarabiaj

W odróżnieniu od płatnych reklam i internetowych kampanii, uwzględnianych w strategii marketingowej, samo prowadzenie bloga jest często bardziej opłacalne cenowo. Linki do publikowanych wpisów warto zamieszczać na firmowym profilu na Facebooku. Zwiększa to szansę na przeczytanie danego artykułu przez osoby zainteresowane tematem. Dobrze przygotowane, merytoryczne wpisy, w które sprytnie wpleciono linki do konkretnych produktów lub kategorii, mogą z kolei zaowocować przejściem potencjalnego klienta do sklepu online, a następnie dokonaniem przez niego zakupu.

O czym pamiętać?

Jeśli w tworzeniu strategii marki uwzględniło się prowadzenie bloga, warto zwrócić uwagę na jeszcze kilka innych aspektów. Dobrze prowadzony blog firmowy powinien:

  • subtelnie podsuwać odbiorcy konkretne rozwiązania jego problemów,
  • być aktualizowany na bieżąco,
  • informować o nowościach w danej dziedzinie,
  • zawierać teksty poprawne językowo, przyjemne w odbiorze dla czytelnika,
  • mieć profesjonalny wygląd i być czytelny (uwaga na kolorowe i zbyt liczne czcionki!).

Blog to potężne narzędzie, które – dobrze wykorzystane – pomoże marce rozwinąć skrzydła i wypromować się w sieci. Warto zdecydować się na połączenie go ze stroną-wizytówką lub sklepem online, aby przekonać odwiedzających witrynę do swych kompetencji. Czym zatem podzielisz się ze swoim potencjalnym klientem?