28 października 2018

Druk wielkoformatowy – czym jest i co powinieneś o nim wiedzieć?

Wrażenie, jakie będzie wywierać na odbiorcach Twoje przedsiębiorstwo lub marka, w dużej mierze zależy od tego, jak profesjonalnie będzie się prezentować. Jedną z istotniejszych części pracy nad wizerunkiem jest strategia i kreacja marki, z którą ma być kojarzona dana firma oraz produkty lub usługi przez nią oferowane. Poza dobrym znakiem graficznym warto zainwestować w odpowiednie działania reklamowe, wykorzystując chociażby możliwości druku wielkoformatowego. Dowiedz się więcej na temat tej nowoczesnej technologii druku cyfrowego i sprawdź, jakie są jego zalety w reklamie.

Czym jest druk wielkoformatowy?

Nazywany inaczej drukiem lateksowym lub solwentowym druk wielkoformatowy stanowi stosunkowo nową technologię drukowania cyfrowego. Jak sama nazwa wskazuje, daje możliwość druku w dużym formacie na takich materiałach jak folia, papier, baner.Druk wielkoformatowy na chwilę obecną jest wykorzystywany przede wszystkim do zagospodarowywania przestrzeni:
  • plakatów,
  • tablic,
  • banerów,
  • kasetonów,
  • szyldów,
  • samochodów i plandek.

Różne techniki druku wielkoformatowego

Profesjonalne drukarnie oferują klientom do wyboru różnorodne techniki druku wielkoformatowego, które mogą być stosowane zarówno w przypadku reklam wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Dzięki temu wizerunek firmy może świetnie się prezentować zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynku. Oczywiście, aby dokonać wyboru właściwej metody, musimy znać ostateczne przeznaczenie elementu. Inaczej bowiem odbywa się drukowanie materiałów przeznaczonych na plakaty i naklejki, a zupełnie inaczej na billboardy czy banery.Dostępne techniki druku wielkoformatowego:
  • mild solvent,
  • hard solvent,
  • druk w technice UV.

Jakie są zalety druku wielkoformatowego w reklamie?

Jedną z najważniejszych zalet tego typu technologii drukowania jest przede wszystkim jej odporność na niesprzyjające czynniki zewnętrzne, w tym na działanie skrajnie niskich temperatur. Materiały wykonywane przy wykorzystaniu druku wielkoformatowego są także wodoodporne, dlatego mogą być eksponowane w różnych warunkach. Trwałe nadruki można nanosić na wielu różnych powierzchniach, począwszy od standardowych materiałów PCV, aż po podłoża laminowane i wylewane.

Atrakcyjność wizualna – klucz do sukcesu?

O tym, że kolor jest niezwykle istotnym czynnikiem motywującym konsumenta do podjęcia określonej decyzji zakupowej, chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Udowodniono też, że dla wielu klientów to właśnie barwa, nawet w sposób nieuświadomiony, jest jednym z kluczowych elementów będących powodem zakupu danego produktu. Teraz można to przełożyć na kasetony, banery i plakaty uliczne.Dzięki umiejętnemu doborowi kolorów można przyciągnąć uwagę potencjalnych odbiorców i zainteresować ich ofertą firmy. Co więcej, za sprawą spójnego schematu kolorystycznego przygotowanego dla kreacji marki, obejmującego logo, projekty opakowań oraz reklamy z wykorzystaniem druku wielkoformatowego można tworzyć rozpoznawalność przedsiębiorstwa i umacniać jego pozytywny wizerunek.

Podsumowanie

Dzięki innowacyjnym i nieustannie rozwijającym się technologiom dzisiaj możliwe jest drukowanie właściwie na wszystkim. Działające na rynku drukarnie dysponują nowoczesnymi parkami maszynowymi, które są w stanie drukować w różnych technologiach i na różnych rodzajach podłoża. Jednakże trzeba pamiętać, że w każdym przypadku kreacja marek przy wykorzystaniu druku wielkoformatowego jest procesem złożonym, którego powodzenie zależy od doboru barw, uwzględnienia oczekiwań grupy docelowej, a także od dopracowania najmniejszych detali drukowanych materiałów reklamowych.