7 maja 2019

Na czym polega projektowanie standów reklamowych?

Chcesz dowiedzieć się, jak przebiega stworzenie jednych z najpopularniejszych materiałów promocyjnych, czyli standów reklamowych? Zapraszamy do lektury!Reklama jest dźwignią handlu, a materiały POS na pewno przyczyniają się do tego, by ta dźwignia funkcjonowała prawidłowo. W związku z tym wiele przedsiębiorstw oferuje standy reklamowe, które wspomagają działania marketingowe nie tylko w miejscu sprzedaży, ale także na różnego rodzaju targach branżowych, szkoleniach, wystawach czy pokazach. Jako jedna z poznańskich agencji zajmujących się projektowaniem identyfikacji wizualnej dla firm, o standach reklamowych wiemy dosłownie wszystko i chętnie podzielimy się z Tobą tą wiedzą. Dzięki temu przekonasz się, że warto zainwestować właśnie w takie materiały promocyjne.

Czym są standy reklamowe?

Mogą być prezentowane zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz obiektów, przyjmując rozmaite wymiary oraz kształty. Standy reklamowe są najpopularniejszymi elementami systemów wystawienniczych. To stojaki, na których umieszcza się wydruk informujący o firmie, marce, usługach czy produktach. Najczęściej można spotkać standy reklamowe w formie roll-upów, tub, ścianek.Wyróżnia się 3 popularne rodzaje standów reklamowych:
  • eliptyczne — dają możliwość reklamy z dwóch stron,
  • przestrzenne 3D — pozwalający na uzyskanie dowolnego kształtu + opcjonalną ekspozycję produktów,
  • planszowe — wydruk na jednej stronie + ewentualna kieszeń na ulotki.
Do produkcji standów reklamowych na chwilę obecną wykorzystuje się bardzo wiele różnorodnych materiałów. Tego typu stojaki mogą być wykonywane nie tylko z kartonu czy plastiku, ale także z metalu, drewna oraz rozmaitych tworzyw sztucznych takich jak polistyren, poliwęglan czy pleksiglas (szkło akrylowe). Dzięki temu mogą przykuwać uwagę odbiorców treści reklamowej, równocześnie nie ulegając zbyt szybkiemu zniszczeniu.

Zastosowanie standów promocyjnych

Należą one do systemów powszechnie wykorzystywanych w wielu branżach oraz przez różne rodzaje firm. To, w jakim miejscu zostaną umieszczone, zależy w głównej mierze od ich rodzaju oraz profilu działalności reklamowanego przedsiębiorstwa.Starannie wykonane standy reklamowe mogą stanowić idealne rozwiązanie dla:
  • sklepów,
  • galerii handlowych,
  • pubów, obiektów gastronomicznych,
  • różnego rodzaju punktów handlowych itp.
Warto podkreślić, że stojaki reklamowe nie tylko skutecznie wspierają działania promocyjne, ale także eksponują dany produkt czy przedsiębiorstwo, pozwalając mu wyróżnić się na tle konkurencji. Tego typu systemy sprawiają, że oferta firmy staje się bardziej widoczna dla potencjalnych odbiorców, przykuwając uwagę i zachęcając do skorzystania z niej.

Projektowanie standów reklamowych

Przy projektowaniu elementów identyfikacji wizualnej bierze się pod uwagę ustaloną wcześniej strategię wizerunkową przedsiębiorstwa lub marki. We wszelkich projektach — zarówno do druku tradycyjnego, jak i publikacji w sieci, należy używać tych samych odcieni, fontów oraz haseł reklamowych. Kluczowe jest także wykorzystanie key visual, na podstawie którego można stworzyć materiały przykuwające uwagę i utrwalające wizerunek firmy w świadomości konsumentów.
  • Konstrukcja stojaka
Niezwykle ważne na etapie projektowania standów reklamowych jest podjęcie decyzji o jego konstrukcji. Wydruk może być umieszczony pomiędzy stalowymi lub plastikowymi listwami. Często wykonuje się również standy z kartonu wykończonego błyszczącą folią. Przy kartonowych stojakach łatwiej wygospodarować miejsce na kieszeń na ulotki czy półki do ekspozycji produktów.
  • Prezentacja informacji
Nie tylko konstrukcja, ale również informacje zawarte na standach reklamowych podlegają długotrwałemu procesowi projektowania. Najprostszym rozwiązaniem jest zamieszczenie logotypu firmy na takich materiałach reklamowych, kreując przy tym wizerunek swojego przedsiębiorstwa. Dla innych takie elementy promocyjne mają pełnić również funkcję informacyjną, dlatego można zawrzeć na wydruku krótkie hasła dotyczące działalności firmy. Najważniejsze, by całość przykuwała uwagę, stanowiąc przy tym czytelny i jasny komunikat. Ciekawym rozwiązaniem jest zaprojektowanie standu reklamowego w kształcie logotypu przedsiębiorstwa, promowanego produktu czy wspomnianego wyżej elementu charakterystycznego (key visual).
  • Kolorystyka
Standy reklamowe stanowią uniwersalny materiał promocyjny, który można wykorzystywać na różnego rodzaju wydarzeniach: targach branżowych, szkoleniach czy na wydarzeniach, które sponsoruje dane przedsiębiorstwo. Wówczas warto tak zaprojektować ten materiał, by zawsze był spójny z identyfikacją wizualną firmy. Główną rolę odgrywają tu kolory, które powinny harmonizować z wizerunkiem całego przedsiębiorstwa.

Co decyduje o jakości standów reklamowych?

Na jakość stojaków ma wpływ przede wszystkim staranność wykonania. Chcąc mieć pewność, że przekaz reklamowy będzie dobrze się prezentował i przyciągał uwagę, wykonanie tego typu elementów warto powierzyć profesjonalistom, którzy zadbają o każdy, najmniejszy nawet detal. Na chwilę obecną przy tworzeniu standów są wykorzystywane zaawansowane technologie druku offsetowego oraz cyfrowego, dzięki którym na stojaku można zamieścić nie tylko hasło reklamowe, ale także informacje o przedsiębiorstwie, logotyp oraz wiele innych elementów graficznych. Przemyślanie zaprojektowany i starannie wykonany stand może też pełnić funkcję podajnika na foldery, ulotki czy różnego rodzaju broszury o charakterze informacyjnym. Z tego względu standy reklamowe można coraz częściej dostrzec nie tylko w galeriach czy punktach handlowych, ale także w różnego rodzaju obiektach użyteczności publicznej takich jak np. urzędy, muzea, ośrodki zdrowia itp.

Podsumowanie

Zastosowanie standów reklamowych jest dyskretnym, jednak skutecznym krokiem do wypromowania swojej działalności. Przy projektowaniu każdego materiału promocyjnego warto skonsultować się ze specjalistami w branży, którzy z pewnością doradzą najlepsze rozwiązania.