27 czerwca 2018

Jak budować wizerunek firmy za pomocą mediów społecznościowych?

Kreowanie wizerunku, zarówno korporacyjnego, jak i osobistego, jest obecnie w głównej mierze realizowane za pomocą mediów społecznościowych. Niektórzy, nawet nieświadomie, kreują swój wizerunek poprzez udostępnianie jakichkolwiek treści – i w dużym stopniu to od nich samych zależy, czy będzie on odebrany przez użytkowników pozytywnie czy negatywnie. W większej części komunikacja w mediach społecznościowych oparta jest na treściach wizualnych, dzięki którym użytkownik może wyrobić sobie opinię na temat marki osobistej lub korporacyjnej. Takie czynniki wpływają nie tylko na samą ocenę marki, ale również na świadomość konsumenta, zbudowanie z nim relacji, zmianę jego przekonań, a w końcu na wpływ na jego decyzje zakupowe. Co robić, żeby wizerunek firmy kreowany w mediach społecznościowych był pozytywny?

Profesjonalny wygląd profilu

Niezależnie od tego, czy chcesz budować wizerunek na Facebooku, Instagramie, Twitterze czy we wszystkich kanałach naraz, wykorzystaj w maksymalnym stopniu możliwości, które dają te profile. Zacznij od stworzenia profesjonalnych stron (lub, jeśli posiadasz już konta w wyżej wymienionych serwisach, nie bój się wprowadzenia zmian), na których nie zabraknie informacji o firmie, linków przekierowujących do Twoich witryn internetowych, oraz wyeksponowania logotypu w celu budowania świadomości marki. W oczach użytkownika profil będzie nie tylko profesjonalny, ale również wiarygodny – co w obecnych czasach jest kluczem w zbudowaniu pozytywnych relacji z potencjalnym klientem.

Mam profil w mediach społecznościowych – co dalej?

Zastosowanie się do zasad stworzenia profesjonalnego profilu to początek. Nawet najlepiej wyglądający profil nie będzie przynosił korzyści, o ile nie będzie w nim komunikacji na poziomie.

Netykieta

Stosowanie się do zbioru zasad przyzwoitego zachowania w Internecie dotyczy nie tylko pojedynczych użytkowników wypowiadających się na forach internetowych, ale również dużych przedsiębiorstw czy popularnych marek osobistych. Uniwersalne wartości, takie jak szacunek, prawdomówność, uprzejmość, pomogą w codziennej komunikacji marketingowej, nie tylko przy udostępnianiu postów, ale również w odpowiedzi na komentarze użytkowników w mediach społecznościowych.

Konsekwencja

Decydując się na założenie i prowadzenie profilu firmy w mediach społecznościowych, postaw na konsekwentne udostępnianie postów. Nie chodzi tylko o działanie pod algorytmy poszczególnych serwisów (np. Enge Rank na Facebooku, którego współczynnikami są między innymi konsekwencja i regularność publikowania postów – im większy jest odstęp czasowy od opublikowania poprzedniego postu, tym mniejsza szansa na jego wyświetlenie oraz dotarcie do konkretnych użytkowników, czyli w ogólnym pojęciu: mniejszy zasięg), ale również o konsekwencję w realizowaniu strategii marketingowej, spójność oraz przestrzeganie, określonych przez swoje przedsiębiorstwo, zasad.

Wartościowy content

Nie tylko tekst jest ważny, ale również zdjęcia, materiały audiowizualne, a nawet popularne memy i gify, które nie tylko zainteresują użytkownika, ale także odpowiedzą na jego potrzeby lub marzenia. Udostępniane posty mogą (i powinny, w zależności od branży): inspirować, edukować, motywować, a nawet poprawiać nastrój.Chcąc stworzyć pozytywny wizerunek w mediach społecznościowych, po prostu bądź miły – jako jednostka i jako przedsiębiorstwo. Wykorzystaj atuty serwisów społecznościowych po to, by użytkownik pozostał na profilu. Taką zachętą może być ciekawe zdjęcie w tle na Facebooku, oryginalna relacja na InstaStory, ekspercki artykuł na tablicy LinkedIn czy puszczenie krótkiej wiadomości na Twitterze.