13 lipca 2018

5 zasad dobrego newslettera

Tworzenie strategii marketingowej wymaga doboru skutecznych narzędzi oraz opracowania ich w dokładny sposób. Jednym z nich jest powszechnie znany newsletter, mający wielu swoich zwolenników, jak i przeciwników. Jak stworzyć go w taki sposób, aby zachęcał i wspomagał kreowanie wizerunku marki?

Zasada nr 1 – określ swój cel

Ścisłe określenie celu to pierwszy i jednocześnie podstawowy krok w tworzeniu jakościowego newslettera. Na tym etapie konieczne jest odnalezienie odpowiedzi na pytanie: „co chcę osiągnąć?”. Jeśli celem jest wykorzystywanie tego środka jako regularnej promocji Twojej działalności, wysyłaj go systematycznie i informuj odbiorców o korzystnych ofertach, zniżkach i rabatach przygotowanych specjalnie dla nich. Jeśli newsletter jest natomiast narzędziem mającym na celu zwiększenie liczby odwiedzin na Twojej stronie, umieszczaj w nich np. zajawki artykułów czy informacje o tym, co zyskają dzięki zajrzeniu na stronę.

Zasada nr 2 – wskaż grupę docelową i dopasuj do niej swoją ofertę

Nawet najbardziej efektowna strategia marki nie będzie skuteczna, jeśli źle określisz swój target. Najtrudniejsze zadanie mają przedsiębiorcy o ściśle wyspecjalizowanej działalności, którzy muszą poznać swoich odbiorców i dowiedzieć się, czego potrzebują. Przy formularzu zapisywania się do newslettera warto umieścić krótką ankietę, która pozwoli na dobranie danej oferty do potencjalnego klienta. Nie może być ona jednak zbyt rozbudowana, a jej forma nie powinna być zbyt wnikliwa. Dzięki odpowiedziom możesz stworzyć spersonalizowane newslettery, odpowiadające na potrzeby danej grupy.

Zasada nr 3 –  wyróżnij się

Wiele osób, mimo zapisu do newslettera, nie przykłada do nich szczególnej uwagi. Nieciekawa ich forma powoduje, że wysłane wiadomości często lądują w koszu, dlatego ważne jest, aby zyskać zainteresowanie odbiorców. To natomiast możesz zdobyć poprzez znalezienie własnego stylu i zaintrygowanie czytelnika. Postaw na kreatywność i nie upodabniaj się do konkurencji. Może to być wyjątkowa forma komunikacji, styl pisania, a nawet grafika, która sprawia, że newsletter od razu staje się intrygujący. Stwórz coś, co będzie reprezentowało Twoją markę w sposób spójny i ciekawy.

Zasada nr 4 – pisz krótko, zwięźle i na temat oraz używaj zrozumiałego języka

Po opracowaniu poprzednich kroków wreszcie nadchodzi kolej na rozesłanie newslettera. Dostarczanie wartościowej treści to podstawa, jednak ważna jest również liczba wyrazów oraz forma, w jakiej przekazujesz informacje adresatom. Dobry newsletter powinien zawierać najciekawsze i najistotniejsze informacje, zapisanie w łatwej do zrozumienia formie. Ściana tekstu również nie zachęca internautów do zapoznania się z treścią, dlatego ogranicz liczbę słów do minimum i zadbaj o przejrzystą treść. Postaw przede wszystkim na jakość. Spójny i czytelny newsletter, bez błędów stylistycznych oraz literówek robi zdecydowanie lepsze wrażenie niż kilka maili trudnych do przeczytania o przeciętnej jakości. Poza tym zbyt duża ilość dostarczanych wiadomości może stać się irytująca dla odbiorców.

Zasada nr 5 – zdobądź zaufanie odbiorców i zapewnij im korzyści

Odbiorca niechętnie skorzysta z usług firmy, której nie zna. Internauta odnoszący wrażenie, że Twoim jedynym celem jest pozyskanie jego danych i nakłonienie do zakupu, będzie postrzegał Twoją marką w negatywny sposób. Ważne jest zatem, aby zrobić wrażenie przedsiębiorstwa nastawionego nie tylko na dobro firmy, ale także na dobro klientów. Skutecznym pomysłem na zyskanie zaufania może być kontakt z potencjalnymi klientami oraz rabat na pierwszą usługę.