22 sierpnia 2018

5 powodów, dla których warto inwestować w marketing internetowy

Inwestowanie w marketing internetowy w czasach, kiedy coraz więcej podmiotów przenosi swoją działalność do sieci, nie dziwi już nikogo. Dziś to właśnie internet stał się podstawowym źródłem zdobywania informacji o towarach i usługach, a często również miejscem, w którym zaspokajamy nasze potrzeby konsumenckie. Dotarcie do potencjalnego klienta ze swoją ofertą stało się więc priorytetem każdej firmy, świadczącej swoje usługi w internecie.Marketing internetowy to ogół działań promocyjnych i sprzedażowych, mających na celu optymalizację wyników sprzedaży oraz kreowanie wizerunku marki w internecie. Skuteczność działań z zakresu e-marketingu zależy głównie od właściwie zaprojektowanej strategii brandu oraz konsekwencji w jej realizacji. Właściwie dobrane działania, skierowane do odpowiednio określonej grupy docelowej, przy użyciu efektywnych narzędzi i kanałów komunikacji nie tylko pozwalają zwiększyć wyniki sprzedaży towarów i usług, ale także pozytywnie wpływają na kreację marki i pomagają budować więź z użytkownikami. Marketing internetowy to także wiele innych korzyści – my skupimy się na 5 najważniejszych.1. Możliwość tworzenia spersonalizowanych komunikatów reklamowychSkuteczne dotarcie do grupy docelowej niewątpliwie jest tym, co różni marketing internetowy od przekazów reklamowych emitowanych w prasie, radiu czy telewizji. Przykładowo: prowadząc sklep ze sprzętem sportowym, mamy możliwość skierowania swoich komunikatów do miejsc odwiedzanych przez osoby aktywne, zainteresowane naszą ofertą sprzedażową (np. blogi sportowe, portale społecznościowe, mailing informacyjny).2. Szeroki wybór narzędzi marketingowych i kanałów komunikacjiInwestując w marketing internetowy, mamy możliwość skorzystania z wielu kanałów komunikacji i narzędzi zapewniających skuteczne dotarcie do grupy docelowej. Wybór optymalnych działań determinuje określona strategia i kreacja marki w sieci. Do najpopularniejszych należą:
    • kampanie linków sponsorowanych,
    • content marketing,
    • reklamy Google Ads (dawniej AdWords),
    • marketing viralowy,
    • remarketing,
    • marketing video,
    • mailing informacyjny,
    • blogi,
    • portale społecznościowe.
3. Optymalizacja i testowanie skuteczności kampanii reklamowejRealizowanie strategii marki w marketingu internetowym jest działaniem długofalowym i wymaga nieustannego monitorowania efektów kampanii promocyjnych. Dostępne narzędzia pozwalają na testowanie skuteczności poszczególnych rozwiązań, co w razie potrzeby umożliwia szybką zmianę lub optymalizację strategii sprzedażowej. Warto pamiętać, że głównym celem działań z zakresu content marketingu jest osiągnięcie długofalowego efektu wzrostu sprzedaży, a możliwość szybkiego reagowania pozwala dobierać rozwiązania optymalne dla uzyskania tego celu.4. Wejście w interakcję z potencjalnym klientemTradycyjna reklama w prasie lub telewizji nie daje szansy na interakcję z odbiorcą – reklama w sieci zapewnia potencjalnemu klientowi możliwość komunikowania się z marką, co daje wymierne korzyści obu stronom. Firmie pozwala lepiej poznać oczekiwania swoich potencjalnych klientów i optymalizować swoje działania promocyjne, użytkownikom sieci daje pewność, że marka rozumie ich potrzeby i dba o swoich klientów. Wzajemna interakcja pozwala również budować znacznie intensywniejszą więź z marką, co w wymierny sposób przekłada się na wzrost konwersji.5. Wzrost sprzedaży przy niskich nakładach na reklamęZlecając agencji interaktywnej tworzenie strategii marketingowej i realizowanie działań z zakresu e-marketingu, mamy lepszą kontrolę nad budżetem przeznaczonym na kampanię reklamową. Tym, co wyróżnia działania content marketingowe, jest płatność za efekt – opata naliczana jest za kliknięcie reklamy i przejście na landing page. Dzięki statystykom znamy koszt każdej konwersji i możemy optymalizować budżet. To ważne, szczególnie w przypadku małych i średnich firm, które nie mają wysokich budżetów na reklamę.

Jak wybrać agencję do marketingu internetowego?

Zlecenie działań z zakresu marketingu internetowego agencji interaktywnej wydaje się najlepszym wyborem z uwagi na fakt, iż zarówno tworzenie strategii brandu, jak i jej konsekwentne realizowanie, wymaga czasu, systematyczności i specjalistycznej wiedzy. Warto korzystać z kompetencji renomowanych agencji o ugruntowanej pozycji na rynku, ze względu na ich doświadczenie, bogate portfolio oraz wsparcie, które zapewniają one swoim klientom.